Tuesday 20 September 2011

Sedikit Coretan Buat Sahabat Dhahiyatul

Assalamualaikum.. :)

Hype..how are you..my friendS??
Hope..semua sihat lar ye..rohani dan jasmani..
Insya ALLAH..

Saya tak nak mengkhianati ilmu yg saya ada..
Saya tak nak berlaku zalim pada awak semua..

Macam mana nak start ye?

Secara generalnya..jom kita sama-sama muhasabah kejap..
Adakah semua aspek dalam kehidupan kita based kepada Al-Quran & Sunnah?

Contohnya..dari segi pakaian (ney apa yg saya nampak)..
Semua dah tahu macam mana style pakaian masing-masing..
Semua dah tahu macam mana cara pakaian muslimah yang sebetulnya..
Jadi..tak perlu saya terangkan di sini..

العلم بلا عمل كالشجر بلا ثمر~

Mesti ingat lagi kan..maksud ayat kat atas..

-Ilmu tanpe amal ibarat pohon tanpa buah-
Renungkanlah...

Nak memulakan satu langkah ke arah perubahan..memang susah..
Tapi andainya timbul kesedaran dalam diri..jangan bertangguh lagi..

Ingatlah..
Kita tak akan berjalan kalau kaki kita tak melangkah..
Kita tak akan berubah kalau kita tak melakukan perubahan..
Dan segalanya...dengan izin ALLAh jua...

Jom sama2 mengislahkan diri dalam segala aspek kehidupan kita...
Ayuh bermuhasabah setiap hari agar esok sentiasa lebih baik dari hari ini..

فاستقم كما أمرت~
~wallahu a'lam.. :)

#SSA*dhahiyatularab#

No comments:

Post a Comment